Jak usunąć niedobory witaminy d?

Położenie Polski oraz kilka innych czynników (dieta, tryb życia) sprawiają, że niestety niski poziom witaminy d jest zjawiskiem powszechnym. Niesie to za sobą szereg skutków zdrowotnych, jak choćby niskaodporność, podatność na złamania.Zobaczmy zatem, jak uzupełnić niedobory witaminy d.

Korzystaj z kąpieli słonecznych

Słońce jest głównym źródłem witaminy d. To właśnie dzięki promieniom słonecznym nasza skóra syntetyzuje witaminę d, dlatego chronienie się przed słońcem nie zawsze jest wskazane. Warto pamiętać, że już ok. 20 minut na słońcu, gdy mamy odkryte ok. 18% naszego ciała (ręce i nogi), pozwoli nam zapewnić całodzienne zapotrzebowanie na witaminę d. Co ważne, skóra nie może być pokryta żadnym kremem z filtrem przeciwsłonecznym, bo filtry te hamują naszą skórę przed promieniami słonecznymi, a przez to uniemożliwiają syntezę witaminy d3.

Jedz ryby

Dietetycy nieustannie zachęcają nas do jedzenia ryb. Zawierają one szereg istotnych dla naszego organizmu składników odżywczych, a wśród nich znajduje się właśnie witamina d3. Jest jej szczególnie dużo w rybach morskich, takich jak dorsz, makrela, łosoś czy sardynki. Warto je więc włączyć do diety, bo oprócz cennej witaminy d znajdziemy w nich również kwasy omega, które są cenne dla naszego mózgu.ryby

Nabiał i jaja – nie może ich zabraknąć

Skoro wymieniamy źródła witaminy d, to nie możemy nie wspomnieć o nabiale i jajach. Szczególnie cenne z punktu widzenia zawartości witaminy d jest żółtko jaja i żółty ser.

Czytaj więcej o witaminie D oraz jej suplementacji na stronie www.vitrumd3.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *