money-367974_960_720

Lojalność wśród klientów

Lojalny klient jest dla każdej firmy bardzo cenny. Lojalność jest cechą pożądaną nie tylko w związkach małżeńskich, w przyjaźni czy kiedy mówimy o relacjach pomiędzy pracodawcą a pracownikiem. Lojalny klient to taki, który regularnie wraca i robi zakupy czy też korzysta z usług danej firmy systematycznie. Oczywiście każdemu mogą zdarzyć się odstępstwa, dlatego firma, która chce zadbać o to, aby posiadać lojalnych klientów, powinna nieustannie pracować nad jakością oferowanych przez siebie towarów i usług oraz nad jakością obsługi klientów. Trzeba pamiętać, że klient nie jest nam dany raz na zawsze a konkurencja przecież nie śpi. Programy lojalnościowe dla firm pomagają zdobyć i utrzymać lojalnych, wiernych klientów. Jedna z popularnych sieci stacji benzynowych ma w swojej ofercie programy lojalnościowe dla klientów. Za każde tankowanie samochodu za określoną kwotę pieniędzy klient otrzymuje jeden znaczek. Kiedy klient uzbiera określoną liczbę znaczków może wybrać sobie prezent z katalogu. Program lojalnościowy nie narzuca klientowi określonego prezentu – klient wybiera prezent samodzielnie, z dostępnej oferty. Dzięki temu zadowolenie klienta jest bardzo duże, ponieważ może on wybrać produkt, którego rzeczywiście w danej chwili potrzebuje. Warto zadbać o to aby klient miał z czego wybrać – dlatego warto oferować naprawdę różne prezenty. Bardzo dobrą opcją są też upusty i rabaty. Kilkuprocentowy rabat dla lojalnego klienta, który zostawił w firmie określoną ilość pieniędzy to fantastyczna opcja. Jest szansa, że dzięki temu ten klient już zawsze będzie wybierał towary czy usługi z naszej firmy. Klient taki poczuje się doceniony, że firma, z której usług korzysta, doceniła go. Dobrą taktyką marketingową jest również rozdawanie kart lojalnościowych, z których posiadaniem wiążą się określone profity.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *